Mopokortti

Tule meille – Joustavaa ja rentoa ajo-opetusta mopokorttia ajaessa!

MOPOKORTTILUOKKA AM 120 (MOPOKORTTI)

Mopokortin voi hankkia aikaisintaan 15-vuotiaana. Mopolla ajamiseen tarvitaan AM 120 -ajokortti. Mopoa saa ajaa myös B-luokan eli henkilöauton ajokortilla.

Mopon eli AM 120-luokan ajokortin suorittamisessa on kolme vaihetta:

1. Ajokorttilupa

Mopokortin hankkimista varten tarvitset ajokorttiluvan, jota voit hakea aikaisintaan 14-vuotiaana. Tämä lupa on voimassa kolme vuotta ja se kannattaa hakea hyvissä ajoin. Ajokorttilupa on edellytys kuljettajatutkinnon suorittamiselle.

2. Ajokoulu

Ajokoulun voit aloittaa vaikka sinulla ei olisi vielä ajokorttilupaa. Ajokoulun voi aloittaa aikaisintaan 15-vuotiaana. Ota rohkeasti yhteyttä autokouluumme!

3. Kuljettajantutkinto

Kuljettajantutkinto sisältää teoria- ja ajokokeen. Sen tarkoituksena on varmistaa, että hallitset kaikki ajokoulutuksessa oppimasi asiat ja pystyt soveltamaan niitä liikenteessä erilaisissa tilanteissa.

Mopolla ajamisen varusteet

Mopolla ajettaessa käytetään tieliikennekäyttöön hyväksyttyä suojakypärää sekä suojaavaa vaatetusta. Mikäli kypärässä ei ole visiiriä, on ajaessa käytettävä suojalaseja. Näitä varusteita käytetään myös kuljettajatutkintoa suorittaessa.

Tarvitsetko apua kurssin valintaan tai ostamiseen? Soita meille;

0500 846 764 tai 0500 512 015